Translate

понедељак, 24. јануар 2011.

Umetnicka radionica

Ovaj post ostaje bez slike, osim ako ne postavim neku gde se vristi ilicupa kosa.Zasto? Ovih dana sam otisla do opstine da se raspitam kakva je procedura oko otvaranja umetnicke radionice.Iznos poreza, doprinosa, socijalnog , penzijskog i ostalih prireza i razreza je 100 evricaaaaaaaaaaaaaa.To ja vristim!!!!!!Sa prihodima od oko 300 evra mescno, koje moj muz ostvaruje, a nas je sstoro, cifra je za vristanje.A sve radnje koje bi uzimale moje radove, traz papire, tj. ne oni vec drzava i inspekcija.Nedoumica u meni je neverovatna.Sta da radim?Bolje su mogucnosti nabavke repromaterijala, vise bih mogla da prodam (vise bih morala i da radim), a i prilikom manifstacija raznih ne bih imala problema sto se tezgica tice.ALI.....100 eura mesecno! Pa koliko bih morala predmeta da odradim mesecno samo tu cifru da pokrijem....STA DA RADIM???Svu kosu pocupa....UPOMOC!!!!!!

11 коментара:

Good Ghost је рекао...

hm? Kod nas je to malo drugačije rješeno. Može se otvoriti kućna radinost za 200 kn i promet ti ne smije premašiti 80 000 godišnje, nema poreza, davanja...Isto vrijedi i za obrt, tamo su troškovi oko 470 kn(http://portor.mingorp.hr/trosak.htm)
Želim ti sreću u iznalaženju najpovoljnije opcije za tebe...
pozz

Unknown је рекао...

Po tome bi bolje bilo da je otvorim tamo kod Vas, a radim ovde.

Lenka је рекао...

Mislim da je jedini način da uspeš u ovoj nameri udruživanje sa još jednom ili dve osobe. Koaliciju napravite kao udruženje u kome svaka od vas radi nezavisno jedna od druge(npr. osoba br.2 pravi nakit, osoba br.3 šije tašne), a registrovana radnja vam pruža mogućnost plasiranja robe na tržište.
Ovaj model udruživanja je jako prisutan među crafterima na zapadu i mladim dizajnerima.

Biljana је рекао...

Vec ces ti to resiti....Drago mi je, da sam naisla na tvoj blog, radovi su ti prelijepi:-)
Jos si i iz Sumadije (rodni kraj mog tate), provodila sam ljeta i ljeta u Arandjelovcu i selima u okolini Topole, gdje mi je rodbina. Kako dobro, pozdravi mi Sumadiju, a tebi srdacan pozdrav iz Rijeke

Unknown је рекао...

Pa nisam ja dzabe ovo pitanje OVDE i na jos nekim forumima postavila.Idja se rodi, a predlozi, saveti i sugestije stizu sa svih strana.Tako se dodje i do resenja.Mnogo Vam hvala svima na sugestijama i ohrabrenju...blizu sam resenja...Biljana jako mi je drago sto si mi se pridruzila poluSumadinko.Hvala ti na komplimentu.

Snežana је рекао...

I kod nas u Banjaluci je jako teško,valjda ja zato i ne pokušavam da prodam bilo šta....mada čula sam da se dosta njih udružuju i zajedno plaćaju dadžbine,to onda i nije toliki problem. Neka ti je sa srećom.pozdrav

YU2MIC је рекао...

I jel otvaramo zajednicki radionicu ili ne

Biljana је рекао...

Draga moja, kupujem sablone u hobistickim trgovinama, pokusala sam rezati, ali to je za mene nemoguca misija:-)
Pusa

Анониман је рекао...

Hvala draga i tebi što si mi se pridružila u sljedbenike na mom blogu. .pusa, imaš divne radove. I sretno s radionicom. Riješenje postoji sigurno. Pusa.

komar је рекао...

Dobila sam i ja "Vitar u leđa" i čini mi se da smo zahvaljujući tome došle impulsno :) do veze. Hvala Ti što si me posjetila na mom blogu i evo da ti ja pokušam reči koju pametnu o tvom problemu.
U Zagrebu postoji dosta hrvatskih društva likovnih umjetnika, ali danas mnoge stvari spadaju u umjetnost osim crtanja i te sve udruge imaju svoje podsekcije čiji članovi nisu slikari već izrađivači nakita, izrađivači suvenira, ukrasnih predmeta od stakla, keramike.... da ne duljim http://www.mansarda.hr/stranice/onama.html i evo jedne čiji sam ja bila član više godina.
Svaka udruga omogućava svojim članovima da prodaju svoje radove unutar udruge, imaju svoje suradnike prodavače (suvenirnice...) koji prodaju rado radove članova udruge.
Član udruge plati simboličnu članarinu i na temelju toga može se osim educirati, družiti... i prodavati na način da dobije blok račun udruge na svoje ime i kad ti prodaš svoj predmet i daš račun. Kupac plati udruzi. Udruga uzima 10% za posredništvo, a ostalo ide tebi. Tako članovi udruga prodaju po raznim sajmovima diljem zemlje.
I kod nas iz malih mjesta dolaze u Zagreb se učlanjivati i tako prodaju svoje radove. Ovime navijam za Tebe i želim ti da u svom okruženju pronadješ neku umjetničku, kreativnu ili drugu udrugu koja će ti omogućiti da za neku sitnu članarinu (kod na 100 kn godišnje) ako imaš dobre radove koje ljudi traže možeš i zaraditi.
U novo vrijeme otvaraju manje grupe ljudi udruge (treba se skupiti 5 članova) i tako posluju u zajedničkom interesu svih. Za otvaranje udruge treba isto nešto sitno za biljege i papire. Udruge kroz prodaje svog rada, znanja i predmeta kad ostvare novac plaćaju državi po pravilnicima što nije puno. Pa ako nisi razmišljala na taj način - prosurfaj na internetu po svojoj regiji i vidi da li je to moguće kod vas. Sretno!

komar је рекао...

Good Ghost veli da je otvaranje obrta 470 kuna. Ipak to nije sve kad dobiš obrtnicu ti si obavezan radio il ne radio plaćati doprinose 1200 kn mjesećno - htjela ja pa znam. Kućna radinost - neznam a članstvo u udrugama nema nikakvih mjesećnih obaveza ako se ništa ne proda. Ako vas par otvori svoju udrugu onda ne plaćate ni tu članarinu već kako se dogovorite.